کسب اعتماد به نفس

اینجا در مورد روش های اعتماد به نفس از سایت های مرجع در کل وب مقاله می زارم

کسب اعتماد به نفس

اینجا در مورد روش های اعتماد به نفس از سایت های مرجع در کل وب مقاله می زارم

اعتماد به‌ نفس در کودکان چگونه ایجاد می شود؟

اعتمادبه‌نفس در کودکان از مرحله ایجاد احساس شایستگی از سمت خانواده آن کودک ایجاد می‌شود. کودک نیاز دارد تا به‌صورت واقع‌گرایانه در دستاوردهای کوچک و بزرگ، افراد خانواده توانایی‌هایش را ببیند.

من می خواهم در این مقاله ۱۰ نکته کلیدی و اثرگذار برای کمک به ایجاد اعتماد به‌ نفس فرزندتان را با شما به اشتراک بگذارم پس اگر پدر یا مادر هستید حتما این مقاله را کامل مطالعه کنید:

فرزندتان را دوست داشته باشید

فرزندتان را دوست داشته باشید

این کار به نظر می‌رسد که واضح و ساده است، اما احتمالاً  برای افزایش اعتماد به نفس در کودکتان مهم‌ترین چیزی است که می‌توانید به فرزند خود نشان دهید حتی اگر نتوانید دوست داشتن را به صورت کامل به او نشان دهید

کودک شما نیاز به احساس پذیرش و دوست داشتن دارد، زیرا اعتماد به نفس در کودکان از خانواده شروع می شود و به گروه‌های دیگر مانند دوستان، همکلاسی‌ها، گروه‌های ورزشی و جامعه گسترش پیدا می کند.

نکته:

اگر شما بر سر فرزندتان فریاد زده اید یا او را نادیده گرفته اید یا اشتباه دیگری را برای فرزندتان انجام داده اید، فرزند خود آغوش بگیرید و به او بگویید که متأسف هستید و او را دوست دارید.

عشق بدون قید و شرط، پایه‌ای قوی برای اعتمادبه‌نفس ایجاد می‌کند.

ستایش کردن علت مهم اعتماد به نفس است

ستایش کردن علت مهم اعتماد به نفس است

این مهم است که بازخورد مثبت از فعالیت شان را به فرزندان خود یادآوری کنید زیرا فرزندان، به‌ویژه جوانان، ارزش و دستاوردهای خود را با آنچه دیگران بخصوص خانواده فکر می‌کنند اندازه‌گیری می‌کنند.

در ستایش کردن شما باید واقع‌بین باشید مثلا اگر یک کودک در انجام کاری شکست خورد یا هیچ استعدادی در مهارت خاصی نشان نمی‌دهد، تلاش او را ستایش ‌کنید، اما نتایج غیرواقعی را تحسین نکنید.

به فرزندتان کمک کنید تا اهداف واقعی را تعیین کنید

به فرزندتان کمک کنید تا اهداف واقعی را تعیین کنید

این مرحله برای اعتماد به‌ نفس در کودکان بسیار کار آمد است. هنگامی‌که فرزند شما فعالیت در فوتبال را شروع می‌کند، برای او خوب است که فکر کند او درنهایت در گروه المپیک حضور خواهد داشت. اما اگر او نمی‌تواند عضو گروه بزرگی در واقعیت باشد این وظیفه شماست که کمکش کنید تا اهدافش را واقعی کند پس او باید بر اهداف واقع‌بینان تمرکز کند.

فرزندتان را راهنمایی کنید تا بتواند هدف های واقع بینانه داشته باشد. بهتر است در برخی مواقع به او یاد دهید از گام های کوچک شروع کند مثلا بازی در یک تیم فوتبال محله ای

برای خودتان جشن بگیرید اما او را تشویق کنید

برای خودتان جشن بگیرید اما او را تشویق کنید

برای افزایش اعتمادبه‌نفس در کودکان موفقیت‌های خود را با فرزندان خود جشن بگیرید. در مورد مهارت‌ها و استعدادها و تلاش‌هایی که برای رسیدن به این دستاوردها انجام داده اید صحبت کنید. در همان گفتگو، شما می‌توانید به فرزند خود مهارت‌های او یادآوری کنید مهارت‌های مورداستفاده او و نحوه توسعه و استفاده آنها را به فرزندتان یادآوری کنید.

اعتماد بنفس در کودکان

تقویت اعتماد به نفس با ۳ روش مطمئن

سلام دوستان من می خواهم در این مقاله آموزشی سه روش برای تقویت اعتماد به نفس را برایتان بازگو کنم تا بدانید چگونه اعتماد به نفس خودتان را بهبود ببخشید. اگر در حال تلاش برای افزایش اعتماد به نفسهستید، اقدامات خاصی را که در اینجا بازگو میکنم را می توانید انجام دهید تا اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.

اولین روش ساخت سبک زندگی مثبت است

یعنی اینکه ما زمانی از روز را به مراقبت از خودمان اختصاص دهیم. زمانی که از خودتان مراقبت می کنید متوجه می شوید که مردم بیشتر به شما توجه می کنند درست مثل تفاوت شخصی که ورزش میکند و شخصی که ورزش نمیند و دیدگاه متفاوت درگران در مورد آن دو شخص. مراقبت از خود میتواند در قالب ورزش یا مهارت باشد 

در روش دوم باید ایمان بیاورید که شخصیت محبوبی دارید

حتما برای تقویت اعتماد به نفس تان یک لیست از جنبه های مثبت خودتان بنویسید زیرا این کار اعتماد به نفس شما را بسیار تقویت می کند. زمانی که ویژگی های مثبت خودتان را می نویسید، در حال انجام دور کردن افکار منفی از ذهن تان هستید پس همین الان یک لیست مثبت از شخصیت خودتان بنویسید.

  • ویژگی های خوب خودتان را بنویسید مانند صبر، تفکر، مهربانی، خوش رویی،مقاومت، هدفمند بودن
  • استعداد های خودتان را هم لیست کنید مانند خوش اخلاق بودن در محل کار، نقاشی کشیدن، به موقع صحبت کردن و…

سومین روش باید یک دیدگاه مثبت در ذهنتان ایجاد کنید

برای تقویت اعتماد به نفس در هنگامی که همه چیز طبق میل ما پیش نمی رود بجای اینکه بگوییم من شکست خوردم، از این لحظه به بعد می گوییم من یک تجربه و مسیر جدید پیدا کردم که مرا به موفقیت نرساند.

 

اگر شما در امتحان نمره قابل قبولی نگرفته باشید (حتی اگر به سختی مطالعه کردید)، یک لحظه به این فکر کنید که تلاش خود را انجام دهید. در عوض پاسخ هایی را پیدا کردید که می تواند به درستی شما را به هدفتان یعنی نمره بهتر نرساند

تقویت اعتماد به نفس

 

۳ باور اشتباه در مورد ترس چه هستند؟

۳ باور اشتباه در مورد ترس که انتظار دارم با مطالعه این ۳ باور اشتباه، محدودیت های ذهنی خودتان را در مورد ترس کنار بگذارید و از محدوده امن خود به راحتی خارج شوید. بعد از مطالعه این مقاله، هنگام ترسیدن دیگر اضطراب و تردید نخواهید داشت و بدون نیاز به جنگیدن با افکار و احساسات منفی، به راحتی روی کار خودتان تمرکز خواهید کرد. برای رفع محدوده ترس باید قدم را کمی بلندتر برداریم و ببینیم باورهای اشتباه ما در مورد ترس چه چیزی هستند.

3 باور اشتباه در مورد ترس که به شما گفته اند

باور اشتباه اول | ترس عملکرد شما را ضعیف می کند!

ین اولین باور اشتباه در مورد ترس است. از شما می خواهم به دیدار ورزشکاران و افراد مشهور بروید و از آنها بپرسید آیا ترس به عملکرد آنها آسیب می زند؟ قطعا جواب خیر است.

بسته به شرایط، ممکن است یکی از عکس العمل‌های زیر را بروز دهد:

فریاد کشیدن:
فریاد کشیدن عموماً در مردان و جیغ زدن در زنان اولین عکس العمل در برابر عامل ترس است. فریاد را صدایی با بسامد پایین و شدت صوت بالا و جیغ را صدایی با بسامد بسیار زیاد و شدت معمولی تعریف می‌کنیم.

صدایی که شدت بالا یا بسامد بالا دارد در اکثر مواقع باعث ترس موجود مهاجم خواهد شد و به سود افراد است. همچنین جیغ کشیدن در جوامع انسانی نوعی درخواست کمک نیز محسوب می‌شود.

همچنین اگر حیوانی قصد حمله به انسان را داشت پیشنهاد شده‌است انسان از این برتری ذاتی خود استفاده کند، انسان‌ها، میمون‌ها و پرندگان موجوداتی هستند که از این واکنش بیشتر استفاده می‌کنند.

واق واق سگ هم نوع پیشرفته آن به حساب می‌آید و وقتی سگ قصد ترساندن مهاجم را دارد از آن استفاده می‌کند نه وقت حمله. صدای واق واق سگ شدت صوت بسیار بالایی دارد و یکی از مؤثر ترین روش‌ها برای ترساندن مهاجم است به همین دلیل توصیه اکید شده است از نگهداری سگ در خانه‌ای که زن باردار در آن حضور دارد خودداری کنید.

باور اشتباه دوم | ترس مانع پیشرفت من می شود

دومین باور اشتباه در مورد ترس این است که، ترس مانع از رسیدن شما به خواسته های زندگی تان می شود. خوشبختانه طبق تجربه شخصی این باور اشتباه اصلا صحت ندارد زیرا متوجه شده ام که این خود ترس نیست که مانع رسیدن ما به خواسته مان می شود، بلکه دیدگاه ما نسبت به آن ترس باعث نرسیدن ما به خواسته مان می شود. هرچه بیشتر این دیدگاه را تقویت کنید که ترس مانع پیشرفت است، دارید بیشتر به آن فضا می دهید و بیشتر اسیر آن می شوید. پس مراقب این باور اشتباه در مورد ترس باشید.

باور اشتباه سوم | در صورت نبودن ترس، اعتماد به نفس خواهم داشت

سومین باور اشتباه در مورد ترس این است که اشخاص با اعتماد به نفس بالا از هیچ چیزی نمی ترسند. این باور اشتباه است زیرا ما هنگامی که اعتماد به نفس بالایی هم داریم، باز هم خواهیم ترسید اما با روش هایی خاص در اعتماد به نفس می توانیم ترس را تبدیل به اعتماد به نفس کنیم. هنگامی که بدانیم چطور ترس خود را کنترل کنیم  اعتماد به نفس مان را از دست نمی دهیم.