کسب اعتماد به نفس

اینجا در مورد روش های اعتماد به نفس از سایت های مرجع در کل وب مقاله می زارم

کسب اعتماد به نفس

اینجا در مورد روش های اعتماد به نفس از سایت های مرجع در کل وب مقاله می زارم

سه روش برای تبدیل شدن به یک زن شاد

روش اول برای زن شاد بودن: مراقبت از صداهای درون ذهنی

۱- باورهای منفی دیگران در مورد خودتان را همراهی نکنید

بسیاری از بانوان شاد از داشتن افکار منفی که در مورد خودشان دارند، ناراحت هستند زیرا این افکار باعث ایجاد نارضایتی از خودشان می شود. این افکار منفی اغلب از افراد بیرونی به ما تلقین می شود که ما معتقد هستیم آن اشخاص برای ما ارزش دارند و حرف آنها کاملا درست است. برای تبدیل شدن به یک زن شاد باید به این افکار توجه نکنید.

این اشخاص چه کسانی هستند؟

این اشخاص می توانند والدین، مربی ها و دوستان ما باشند. بهتر است با این باورهای منفی کنار نیاییم و آنها را قبول نکنیم حتی اگر از سمت مهم ترین اشخاص زندگی مان باشد.

۲- فیلترهای منفی را از روی ذهنتان بردارید

اگر می خواهید یک زن شاد باشید، تمرکز کردن بر روی افکار منفی در زندگی یک سمی برای شما است. تمرکز بیش از حد بر رویدادهای منفی یا کمتر مطلوب در زندگی شما می تواند باعث شود این حوادث به صورت غیر مستقیم برای شما مهم باشد و مدام به دنبال حوادث منفی باشید.

پس چه کاری باید انجام دهم؟

اگر از خودتان گله و شکایت کنید که همه اتفاقات بد برای شما اتفاق می افتد یعنی دارید آماده می شوید که این اتفاقات بد را بیشتر ببینید، سعی کنید شواهدی کمی برای خلاف آن پیدا کنید. بسیار بعید است که همه چیز واقعا بد باشد!

۳- به خودتان برچسب منفی نزنید

فرض کنیم که در یک کار شکست خورده ایم یا کسب و کارمان را از دست داده ایم و یا یک رابطه عالی را از دست داده ایم. به خودتان برچسب ناموفق و شکست خورده نزنید در عوض یک دیدگاه متفاوت و متثب برای خودتان خلق کنید. با این کار شما اعتماد به نفس بهتری برای شروع موفقیت جدید خواهید داشت و به عنوان یک زن شاد همواره خوشحال خواهید بود.

یک مثال بزن؟!

اگر کارتان را از دست دادید بگویید “درست است که من کار خود را از دست دادم، اما می توانم از این تجربه برای پیدا کردن و نگه داشتن یک کار جدید استفاده کنم.” یا اگر رابطه عاطفی را از دست دادید بگویید “من نمی دانم چگونه می توانم یک رابطه خوب و با کیفیت داشته باشم. شاید بتوانم یک کلاس آموزشی شرکت کنم و یاد بگیرم تا در آینده موفق تر باشم.”

۴- هرگز فرض نکنید که بدترین اتفاق ممکن است رخ داده است

یکی از علت های شاد نبودن ما این است که گاهی به صورت اتفاقی موقعیت های بدی در زندگی پیش می آید که فکر میکنیم این بدترین اتفاق ممکن آن روز است. با این حال، با تغییر افکار درونیتان به اتفاقی که افتاده است، می تواند به شما در جلوگیری از ورود افکار بدتر و تجربه احساس بدتر جلوگیری کند.

مثالی از یک شرابط بد:

ممکن است برای یک مصاحبه ماه ها صبر کرده باشید و درنهایت سازمان شما را برای استخدام انتخاب نکند در این صورت میتواند این رخداد یک اتفاق بسیار بد باشد اما همانطور که در بالاتر اشاره کردم، با زدن برچسب های مثبت به خودتان میتوانید موفقیت بهتری کسب کنید.

۵- احساستان را بازنویسی کنید

هرگاه متوجه شدید فکری که در حال حاظر دارید یک فکر منفی است، ابتدا احساستان را تایید کنید، در مرحله دوم منبع احساس را شناسایی کنید، و سپس به صورت آگاهانه یک بیانیه جدید را دوباره بنویسید و فکر خود را مثبت تر کنید. به عنوان مثال، اگر شما فراموش کردید یک ایمیل مهم مرتبط با کار را ارسال کنید، ممکن است با خودتان فکر کنید که من خیلی فراموشکال و سهل انگار هستم! چگونه توانستم کار به این مهمی را فراموش کنم؟

در این مواقع راه حل چیست؟

فکرتان را نگهدارید و سپس با چنین فکری جایگزین کنید که: من یک کارمند وقت شناس هستم که الان اشتباهی را انجام داده ام و مطمئن هستم که با نوشتن کارهای مهم در آینده از بروز این خطا جلوگیری خواهم کرد و در حال حاضر، من ایمیل را همراه با عذرخواهی ارسال خواهم کرد.

روش دوم: در انجام کاری که دوستش دارید عجله کنید.

۱- ویژگیهای مثبت خود را به صورت فهرست بنویسید و روزانه آنها را مطالعه کنید.

اگر در کل شخصیت منفی دارید و زیاد خوشحال نیستید ممکن است در ابتدا این کار برایتان مشکل باشد اما سعی کنید هفته ای حداقل یک بار یک ویژگی مثبت در مورد خودتان برای اضافه کردن به لیست یپیدا کنید. در پایان هر روز، تمام لیست را یکبار با صدای خودتان بخوانید. فهرست خود را بسیار خاص و کامل بنویسید به جای استفاده از صفت اصلی برای توصیف خود، سعی کنید لیستی از اقدامات خاص و یا ویژگی های که توصیف شما و آنچه شما انجام دهید. توجه کنید که در لیست خود باید نشان دهید که چه نکات مثبتی در چه شرایطی دارید.

فهرست راچگونه بنویسم؟

به عنوان مثال، به جای اینکه به سادگی بنویسید”من سخاوتمندانه” هستم، می توانید بنویسید: “هر زمان که می دانم دوستم درحال تلاش است و کم انگیزه شده است، برای اینکه نشان دهم  که من به تلاش او اهمیت می دهم من، یک هدیه کوچک و به او می دهم. این باعث می شود من سخاوتمندانه باشم.”

۲- به خودتان هدیه ای از زمان بدهید

نباید تمام وقت خود را مشغول فکر و کار باشید زیرا برای دوست داشتن خودتان بسیار مهم است که زمانی را برای عشق ورزیدن به خودتان در نظر بگیرید. پس هرگز فکر نکنید که باید تمام وقت کار کنید.

این هدیه متواند چه کاری باشد؟

این کار میتواند انجام فعالیت هایی باشد که باعث شود دوست داشتن خودتان را به یاد آورید. به عنوان نمونه شما میتوانید با صرف وقت برای کمک به دیگران و هچنین صرف وقت برای ورزش مورد علاقه تان، زمان زیادی شاد باشید.

۳- برای خودتان جشن خصوصی یک نفره بگیرید

این قسمت لذت بخش ترین قسمت برای دوست داشتن خودتان است یعنی : پاداش دادن به خودتان! اگر موفقیتی چشمگیری داشته باشید، آن را با شام خوب در رستوران فانتزی مورد علاقه خود جشن بگیرید. به همه کار سختی که هر روز انجام می دهید فکر کنید و دلیلی پیدا کنید تا خودتان را با چیزهای خوب پاداش دهید.

مثال بیشتری از هدایا بزنید...

برای خودتان کتاب جدید یا بازی ویدیویی که به آن علاقه دارید را بخرید. حمام دوش با صدای شعر مورد علاقه تان زیر دوش بگیرید. به یک سفر ماهیگیری انفرادی بروید ماهی بگیرید.

۴- برنامه ای برای مقابله با افکار منفی ایجاد کنید

توجه کنید که چه چیزی تمایل دارد شما را از از یک زن شاد تبدیل به یک زن غمگین کند؟ تصمیم بگیرید که چگونه با آن مورد منفی مقابله کنید. می فهمید که نمی توانید کلمات و اعمال دیگران را کنترل کنید، اما می توانید پاسخ ها و واکنش های خود را به عنوان یک زن قوی و شاد کنترل کنید.

ممکن است متوجه شوید که نظرات منفی یک شخص خاص، مانند مادر یا رئیس شما، شما را به یک زن با تفکر منفی تبدیل می کند. اگر این اتفاق می افتد به طور مداوم، سعی کنید به شناسایی چرای این اتفاق فکر کنید.

به من بگو چگونه با افکار منفی مقابله کنم؟

 ممکن است مجبور باشید وقت خود را صرف مراقبه یا تنفس آگاهانه کنید. احساسات خود را تأیید کنید و واکنش منفی خود را با یادآوریهای مثبت ارزش خودتان تکرار کنید.

مطالعه کنید: تنفس آگاهانه راه رسیدن به آرامش روحی روانی

۵- از یک روانشناس کمک بگیرید

  بررسی افکار منفی و شناسایی عوامل مؤثر بر احساسات شما می تواند به دلیل خاطرات گذشته شما و گاهی فراموش کردن آنها دشوار است به همین دلیل برای مقابله با آن راهکاری به ذنتان نمیرسد. یک روانشناس بدلیل تجربه مشابه شما در دیگر مراجعه کنندگانش می تواند شما را راهنمایی کند تا با افکار منفی تان مقابله کنید.

واقعا کاربرد دارد؟!

مراجعه به دفتر یک روانشناس می تواند یک مکان عالی برای بررسی افکار منفی و تحقق خواسته های مثبت شما باشد.

۶-  به صورت روزانه عبارات تأییدی مثبت را تکرار کنید

مرد ها به زن های مثبت اندیش بیشتر توجه می کنند. افکار مثبتی پیدا کنید که به شما کمک می کند به عنوان یک زن شاد در خانواده تان احساس بهتری داشته باشید و روزانه آنها برای خودتان را تکرار کنید. این ممکن است در ابتدا به نظر کار جالبی نباشد، اما زمانی که تبدیلف به عادت شوت باعث می شود روند فکری شما مدام مثبت باشد.

چند نمونه تاثیر عبارات مثبت در زندگی را بگو برام!

وقتی که شما به طور مداوم تکرار میکنید که من در هر شرایطی شاد هستم، ناخود آگاه هرگاه شوهر شما در شرایط غمگینی بود. با توجه به شادی او به او تلقین میکنید که شاد باشد و رفتار شما نشان دهنده ذهنیت مثبت شماست به همین دلیل شوهر شما به شما توجه بیشتری میکند.

۷- فقط کارهایی را انجام دهید که احساس خوبی داشته باشید

فکر کنید که چگونه میتوانید به عنوان یک زن شاد احساس خوبی از لحاظ جسمی، عاطفی و معنوی داشته باشید. انجام کارهایی که برای داشتن احساس خوب را در طول روز انجام دهید. برای تبدیل شدن به زن شاد ممکن است تمرین، مدیتیشن، رقص و نگه داشتن مجله مثبت کار خوبی بلشد. روشی را پیدا کنید که احساس خوبی داشته باشید و به آن پایبند باشید.

بیشتر توضیح بده نویسنده محترم!!

صرف زمان به تنهایی برای انجام فعالیتهایی که دوست دارید. مثلا یک سفر سرگرم کننده داشته باشید مانند رفتن به تماشای فیلم در سینما و یا حتی رفتن برای خوردن پیتزا و یا دسر مورد علاقه. فراموش نکنید که از وقت خود استفاده کنید و از آن لذت ببرید.

روش سوم: دوست داشتنی های ساده و پر انرژی

۱- عشق را در آغوش بگیرید

قانون اصلی شاد بودن، دوست داشتن اطرافیانمان بدون انتظار داشتن از آنان است. قضاوت از خودمان یا دیگران اغلب باعث ایجاد بدبختی در روابط با دیگران یا در ذهن ما می شود. یادگیری عشق بدون قضاوت یادگیری عشق ورزیدن است.

مگه میشه محبت کرد بدون اینکه انتظاری ازش داشته باشم؟!

اگر بدون انتظار محبت کنیم، خیلی سریع شادی وارد زندگیمون میشه چون ما احساس عشق رو به لطرلفمون ارسال میکنیم و چون منتظر پاداش نیستیم، خود ما یک منبع عشق میشیم و این باعث شادی ما میشه.

۲- از تکنیک هزارساله برای آرامش روحی و روانی استفاده کنید

  با تنفس آرام و عمیق شروع کنید. در صندلی راحت باشید و سینه خود را به طور کامل با هوا پر کنید، دیافراگم خود را با وجود هوا گسترش دهید. سپس به آرامی و به طور کامل آهسته نفس را خارج کنید. اگر به چنین روش هایی برای آرامش علاقه مند هستید مقاله پربازدید  تنفس آگاهانه راه رسیدن به آرامش روحی روانی را مطالعه کنید.

چرا باید به آرامش روحی و روانی ام توجه کنم؟

 به عنوان یک زن شاد، آرامش روحی روانی ما را از توهمات منفی زندگی خارج میکند و همچنینمسیر ما را برای بهبود شرایط زندگی در زمان حال باز و هموار می کند.

۳- با کلمات تاییدی از خودت حمایت کن

همانطور که طبق پاراگراف بالا، به تمرین نفس های عمیق خود را ادامه می دهید، شروع به تکرار اظهاراتی کنید که به شما انرژی می دهند و باعث می شوند خودتان از خودتان حمایت کنید.

http://masirezehn.ir/how-to-make-a-woman-happy

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.